Regulamin
I.
Postanowienia ogólne
- Niniejszy Regulamin określa ogólne
warunki, sposób świadczenia Usług drogą elektroniczną i sprzedaży
prowadzonej za pośrednictwem Sklepu Internetowego www.sklepygama24.pl
(„Sklep Internetowy”). Sklep internetowy prowadzi „Społem”
Powszechna Spółdzielnia Spożywców] z siedzibą w Ostrołęce, ul. Skryta
15,
zarejestrowana przez Sąd Rejonowy w Warszawie [●], KRS:
0000079323,
NIP: 7580000261, REGON: 001043030, spółka , zwana dalej Sprzedawcą.
- Kontakt
ze Sprzedawcą odbywa się poprzez:
- spolem_pss@o2.pl;
- +48297644803;
- gama31@op.pl
- Niniejszy Regulamin jest nieprzerwanie
dostępny w witrynie internetowej www.sklepy gama24.pl, w sposób umożliwiający jego
pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści poprzez wydrukowanie lub
zapisanie na nośniku w każdej chwili.
- Sprzedawca informuje, że korzystanie z
Usług świadczonych drogą elektroniczną może wiązać się z zagrożeniem po
stronie każdego użytkownika sieci Internet, polegającym na możliwości
wprowadzenia do systemu teleinformatycznego Klienta szkodliwego
oprogramowania oraz pozyskania i modyfikacji jego danych przez osoby
nieuprawnione. By uniknąć ryzyka wystąpienia zagrożeń w/w Klient powinien
stosować właściwe środki techniczne, które zminimalizują ich wystąpienie,
a w szczególności programy antywirusowe i zaporę sieciową typu firewall.
II.
Definicje
Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:
1.
Dni robocze – są to dni od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni
ustawowo wolnych od pracy;
- Klient –
osoba fizyczna, która posiada pełną zdolność do czynności prawnych, osoba
fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, osoba prawna lub jednostka
organizacyjna nie będącą osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają
zdolność prawną, która dokonuje Zamówienia w ramach Sklepu Internetowego
lub korzysta z innych Usług dostępnych w Sklepie Internetowym;
- Kodeks Cywilny –
ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. Nr 16, poz. 93 ze zm.);
- Konto –
przydzielona danemu Klientowi część Sklepu Internetowego, za pomocą
którego Klient może dokonywać określonych działań w ramach Sklepu
Internetowego;
- Konsument –
Klient będący konsumentem w rozumieniu art. 22[1] Kodeksu cywilnego;
- Przedsiębiorca -
Klient będący przedsiębiorcą w rozumieniu art. 43[1] Kodeksu cywilnego;
- Regulamin –
niniejszy dokument;
- Rezerwacja – Usługa
polegająca na zapewnieniu dostępności Towarów w Sklepie Sprzedawcy,
wykonywana przez Sprzedawcępo dokonaniu przez Klienta stosownych czynności
w Sklepie Internetowym;
- Sklep – punkt
sprzedaży detalicznej Towarów, należący do Sprzedawcy, wymieniony na
liście sklepów zamieszczonej w Sklepie Internetowym w ramach formularza
pozwalającego zarezerwować wybrane przez Klienta Towary;
- Towar –
produkt prezentowany w Sklepie Internetowym, którego opis jest dostępny
przy każdym z prezentowanych produktów;
- Towar z kategorii „Alkohole”–Towar
stanowiący napój alkoholowy w rozumieniu art. 46 ust. 1 ustawy z dnia 26
października 1982 roku o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu
alkoholizmowi (Dz. U. 2015, poz. 1893);
- Umowa sprzedaży – umowa
sprzedaży Towarów w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, zawarta pomiędzy
Sprzedawcą a Klientem;
- Usługi –
usługi świadczone przez Sprzedawcę na rzecz Klientów drogą elektroniczną w
rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług
drogą elektroniczną (Dz.U. nr 144, poz. 1204 ze zm.);
- Ustawa o prawach konsumenta –
ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014, Nr 827);
- Ustawa o świadczeniu usług drogą
elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o
świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.);
- Zamówienie –
oświadczenie woli Klienta stanowiące ofertę nabycia Towarów albo złożenie
Rezerwacji na Towary z kategorii „Alkohole”, określające w szczególności
rodzaj i liczbę lub ilość Towarów.
III.
Zasady korzystania ze Sklepu Internetowego
- Korzystanie ze Sklepu Internetowego jest
możliwe pod warunkiem spełnienia przez system teleinformatyczny, z którego
korzysta Klient, następujących minimalnych wymagań technicznych:
- komputer lub urządzenie mobilne z
dostępem do Internetu,
- dostęp do poczty elektronicznej,
- przeglądarka internetowa Internet
Explorer w wersji 11 lub nowszej, Firefox w wersji 28.0 lub nowszej,
Chrome w wersji 32 lub nowszej, Opera w wersji 12.17 lub nowszej, Safari
w wersji 1.1. lub nowszej,
- włączenie w przeglądarce internetowej
Cookies oraz Javascript.
- Korzystanie ze Sklepu Internetowego
oznacza każdą czynność Klienta, która prowadzi do zapoznania się przez
niego z treściami zawartymi w Sklepie Internetowym.
- Klient zobowiązany jest w szczególności
do:
- niedostarczania i nieprzekazywania
treści zabronionych przez przepisy prawa, np. treści propagujących
przemoc, zniesławiających lub naruszających dobra osobiste i inne prawa
osób trzecich,
- korzystania ze Sklepu Internetowego w
sposób niezakłócający jego funkcjonowania, w szczególności poprzez użycie
określonego oprogramowania lub urządzeń,
- niepodejmowania działań takich jak:
rozsyłanie lub umieszczanie w ramach Sklepu Internetowego niezamówionej
informacji handlowej (spam),
- korzystania ze Sklepu Internetowego w
sposób nieuciążliwy dla innych Klientów oraz dla Sprzedawcy,
- korzystania z wszelkich treści
zamieszczonych w ramach Sklepu Internetowego jedynie w zakresie własnego
użytku osobistego,
- korzystania ze Sklepu Internetowego w
sposób zgodny z przepisami obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej prawa, postanowieniami Regulaminu, a także z ogólnymi zasadami
korzystania z sieci Internet.
IV.
Usługi
- Sprzedawca umożliwia za pośrednictwem
Sklepu Internetowego korzystanie z bezpłatnejUsługi prezentacji Towarów,
na które można składać Zamówienia, która świadczone przez Sprzedawcę 24
godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
- Usługa prowadzenia Konta w Sklepie
Internetowym dostępna jest po dokonaniu rejestracji. Rejestracja następuje
poprzez wypełnienie i zaakceptowanie formularza rejestracyjnego,
udostępnianego na jednej ze stron Sklepu Internetowego. Umowa o
świadczenie Usługi polegającej na prowadzeniu Konta w Sklepie Internetowym
zostaje zawarta z chwilą skutecznego przesłania Sprzedawcy przez Klienta prawidłowo
wypełnionego formularza rejestracyjnego i dokonaniu rejestracji. Umowa zawierana
jest na czas nieoznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą przesłania przez
Klienta żądania usunięcia Konta lub skorzystania z przycisku „Usuń Konto”.
Usługa prowadzenia Konta w Sklepie Internetowym jest bezpłatna.
- Klient ma możliwość wysyłania za pomocą
formularza kontaktowego wiadomości do Sprzedawcy. Umowa o świadczenie
Usługi polegającej na udostępnianiu interaktywnego formularza
umożliwiającego Klientom kontakt ze Sprzedawcą jest zawierana na czas
oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą wysłania wiadomości przez Klienta.
- Sprzedawca ma prawo do organizowania
okazjonalnych konkursów i promocji, których warunki każdorazowo zostaną
podane na stronach internetowych Sklepu. Promocje w Sklepie Internetowym
nie podlegają łączeniu, o ile Regulamin danej promocji nie stanowi
inaczej.
- W przypadku naruszenia przez Klienta
postanowień niniejszego Regulaminu, Sprzedawca po uprzednim bezskutecznym
wezwaniu do zaprzestania lub usunięcia naruszeń, z wyznaczeniem stosownego
terminu, może wypowiedziećumowę o świadczenie Usług z zachowaniem
14-dniowego terminu wypowiedzenia.
V.
Procedura zawarcia Umowy sprzedaży
- Informacje o Towarach podane na stronach
internetowych Sklepu, w szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe
oraz ceny nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, w
szczególności oferty sprzedaży Towarów, należy je traktować jako
zaproszenie do zawarcia Umowy, w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.
- Z Usług świadczonych za pomocą Sklepu
Internetowego, w tymUsługi Rezerwacji, mogą korzystać jedynie
zarejestrowani Klienci, a w przypadku gdy usługi dotyczą Towarów z
kategorii „Alkohole” wyłącznie pełnoletni Klienci.
- Warunkiem złożenia Zamówienia jest
posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej.
- W odniesieniu do Towarów, z wyłączeniem
Towarów z kategorii „Alkohole”, w przypadku składania Zamówienia poprzez
formularz Zamówienia dostępny na stronie internetowej Sklepu
Internetowego, Zamówienie zostaje złożone Sprzedawcy przez Klienta w postaci
elektronicznej i stanowi ofertę zawarcia Umowy sprzedaży Towarów będących
przedmiotem Zamówienia. Oferta złożona w postaci elektronicznej wiąże
Klienta, jeżeli na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej
Sprzedawca prześle potwierdzenie przyjęcia do realizacji Zamówienia, które
stanowi oświadczenie Sprzedawcy o przyjęciu oferty Klienta i z chwilą jej
otrzymania przez Klienta zawarta zostaje Umowa sprzedaży.
- Umowa sprzedaży zawierana jest w
języku polskim, o treści zgodnej z Regulaminem.
- W odniesieniu do Towarów z kategorii
„Alkohole” Klient nie składa oferty ich nabycia poprzez Sklep Internetowy,
ani ich nie nabywa poprzez Sklep Internetowy.Sprzedaż Produktów prowadzona
jest wyłącznie przez Sprzedawcę w poszczególnych Sklepach.Złożenie
Zamówienia przez Klienta poprzez formularz Zamówienia dostępny na stronie
internetowej Sklepu Internetowego oznacza dokonanie Rezerwacji.Po złożeniu
Zamówienia przez Klienta, Sprzedawca prześle potwierdzenie przyjęcia do
realizacji Zamówienia i z chwilą jego otrzymania przez Klienta zawarta
zostaje umowa o świadczenie usługi Rezerwacji.
- Poprzez świadczenie usługi Rezerwacji Sprzedawca
zobowiązuje się wyłącznie do zapewnienia dostępności określonych przez KlientaTowarówz
kategorii „Alkohole” w wybranym przez Klienta Sklepie przez okres, o
którym mowa w potwierdzeniu przesłanym do Klienta. Usługę Rezerwacji
poczytuje się za wykonaną w momencie wysłania Klientowi potwierdzenia,
zawierającego numer rezerwacji, informującego o zapewnieniu dostępności
wybranych przez Klienta Towarów w określonym Sklepie.
- Umowa o świadczenie usługi Rezerwacji
może zostać rozwiązana za zgodnym porozumieniem Klienta i Sprzedawcy oraz
w przypadkach przewidzianych w powszechnie obowiązujących przepisach prawa.
- Zawarcie między Klientem a Sprzedawcą Umowy
sprzedażyTowaru z kategorii „Alkohole” objętegoRezerwacjąma miejsce w
Sklepie wskutekpowołania się na Rezerwację poprzez okazanie jej numeru. Umowa
sprzedaży ma dotyczy Towarów w cenie i liczbie określonej w Rezerwacji. Klient,
w którego Zamówieniu znajdują się Towary kategorii „Alkohole”, zobowiązuje
się do osobistego stawiennictwa w Sklepie, chyba że Klient upoważni osobę
trzecią do zawarcia Umowy sprzedaży w jego imieniu zakupionych przez
Klienta Towarów, ich odbioru ze Sklepu i dostarczeniu ich do wskazanego
przez Klienta w treści zamówienia miejsca dostawy.
- Sprzedawca ma prawo odmowy realizacji
Zamówienia w następujących przypadkach:
- Istnieją istotne wątpliwości, co do
osoby Klienta (dotyczy to w szczególności przypadków istnienia podejrzenia,
że dane zamówienia składane są przez tę samą osobę przy pomocy różnych
kont, np. w celu obejścia szczególnych ograniczeń ilościowych Towarów
oferowanych w ramach akcji promocyjnych);
- Klient nie przestrzega zasad Regulaminu;
- Zamówienie nie może zostać zrealizowane
z przyczyn logistycznych (np. kiedyTowar jest niedostępny w magazynie
Sprzedawcy);
- podane przez Klienta dane podczas
rejestracji są błędne lub budzą uzasadnione wątpliwości co do
prawdziwości;
- Zamówienie, mimo dołożenia przez
Sprzedawcę wszelkich starań nie może zostać zrealizowane z powodu
okoliczności, na które Sprzedawca nie miał wpływu mimo zachowania
należytej staranności (siła wyższa);
f.
Klient nie odebrał Towarów objętych poprzednim Zamówieniem.
VI.
Dostawa
- Dostawa Towarów jest ograniczona do [terytorium Rzeczypospolitej Polskiej] oraz
jest realizowana na adres wskazany przez Klienta w trakcie składania
Zamówienia.
- Klient może wybrać następujące formy
dostawy zamówionych Towarów:
- transport własny Sprzedawcy;
- firma kurierska działająca na zlecenie
Sprzedawcy;
- odbiór osobisty w Sklepie Sprzedawcy.
- Informacja o gotowości Towaru do odbioru
ze Sklepu będzie przesyłana Klientowi na wskazany przez niego podczas
składania Zamówienia adres email. Osoba dokonująca odbioru Towaru
obowiązana będzie podać imię i nazwisko Klienta oraz numer Zamówienia. Klient
zobowiązuje się do odbioru zamówionego Towaru w Sklepie w dni robocze w
godzinach [7.00-22.00].Klient może odebrać Towar osobiście lub za pośrednictwem
innej, upoważnionej przez Klienta osoby. Klient może też skorzystać z
usług współpracującej ze Sprzedawcą firmy kurierskiej, która odbierze
zamówiony Towar ze Sklepu i dostarczy go do wskazanego przez Klienta w
treści Zamówienia miejsca dostawy.
- W przypadku, gdy sprzedaż dotyczy Towarów
z kategorii „Alkohole”, Klient jest zobowiązany odebrać Towarw Sklepie, w
którym następuje sprzedaż zgodnie z zezwoleniem posiadanym przez
Sprzedawcę. Umowę sprzedaży uznaje się za zawartą w punkcie sprzedaży napojów
alkoholowych prowadzonym przez Sprzedawcę.
- Klient może upoważnić pełnoletnią osobę
trzecią do odbioru Towaru w jego imieniu i na jego rzecz lub zlecić firmie
kurierskiej(w tym za pośrednictwem Sprzedawcy) dostarczenie zakupionego
przez Klienta Towaru na wskazany adres. W każdym przypadku ryzyka związane
z Towarem z kategorii „Alkohole” przechodzą na Klienta z chwilą odbioru tego
Towaru w Sklepie (osobiście przez Klienta lub za pośrednictwem osoby
trzeciej, w tym firmy transportowej).
- W sytuacji, gdy Klient zleca odbiór
Towarów z kategorii „Alkohole” za pośrednictwem Sprzedawcy, a dostawa tych
Towarów następuje razem z dostawą innych Towarów zakupionych przez Klienta
w Sklepie Internetowym Sprzedawcy, to traktowana jest jako jedna dostawa,
w szczególności na potrzeby obliczenia kosztów dostawy.
- Sprzedawca na stronach internetowych
Sklepu w opisie Towaru informuje Klienta o liczbie Dni roboczych
potrzebnych do realizacji Zamówienia i jego dostawy, a także o wysokości
opłat za dostawę Towaru.
- Termin dostawy i realizacji Zamówienia
liczony jest w Dniach roboczych zgodnie z pkt. VII ppkt. 2.
- Sprzedawca dostarcza Klientowi dowód
zakupu.
- Jeżeli dla Towarów objętych Zamówieniem
przewidziano różny okres realizacji, dla całego Zamówienia obowiązuje
okres najdłuższy spośród przewidzianych.
VII.
Ceny i metody płatności
- Ceny Towarów podawane są w Sklepie
Internetowym w złotych polskich i zawierają wszystkie składniki, w
tym podatek VAT, cła oraz inne opłaty.
2.
Ceny Towarów nie zawierają kosztów dostawy.O koszcie transportu
własnego Sprzedawcy i koszcie usługi kurierskiej zostanie poinformowany przed
złożeniem Zamówienia.
- Klient może wybrać następujące metody
płatności:
- gotówką lub kartą płatniczą przy
odbiorze osobistym - płatność w punkcie odbioru osobistego Sprzedawcy (w
tym przypadku realizacja Zamówienia zostanie dokonana niezwłocznie po
przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia Zamówienia,
zaś Towar wydany zostanie w punkcie odbioru osobistego Sprzedawcy);
- płatność elektroniczna kartą płatniczą
lub przelewem elektronicznym (w tym przypadku realizacja Zamówienia
rozpoczęta zostanie po przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę
potwierdzenia przyjęcia Zamówienia oraz po otrzymaniu przez Sprzedawcę
informacji z systemu agenta rozliczeniowego o dokonaniu płatności przez
Klienta, zaś wysyłka dokonana zostanie niezwłocznie po skompletowaniu
Zamówienia).
- Sprzedawca na stronach internetowych
Sklepu informuje Klienta o terminie, w jakim Klient jest zobowiązany
dokonać płatności za Zamówienie. W przypadku braku płatności przez Klienta
w terminie, o którym mowa w zdaniu poprzednim, Sprzedawca po uprzednim
bezskutecznym wezwaniu do zapłaty z wyznaczeniem stosownego terminu, może
odstąpić od Umowy na podstawie art. 491 Kodeksu Cywilnego.
- Sprzedawca informuje, że zgodnie z
przepisami ustawy o podatku od towarów i usług obowiązującymi od dnia 1
stycznia 2020 r. Sprzedawca może wystawić fakturę na rzecz podatnika
podatku VAT lub podatku od wartości dodanej wyłącznie, jeżeli przy
składaniu zamówienia Klient poda swój numer NIP (VAT UE), w przeciwnym
razie Sprzedawca nie będzie miał możliwości późniejszego wystawienia
faktury z numerem NIP (VAT UE) Klienta.
- Przez samo złożenie zamówienia Klient,
będący Przedsiębiorcą każdorazowo akceptuje, że faktura VAT i faktura korygująca
dotycząca danego zamówienia wystawiane są w postaci elektronicznej i
umieszczane na koncie Przedsiębiorcy w sposób umożliwiający jej pobranie,
zaś informacje o udostępnieniu faktury przesyłane są przy pomocy poczty
elektronicznej, na adres e-mail Przedsiębiorcy wskazany w procesie
rejestracji wraz z informacją o Zamówieniu.
- Faktura VAT lub faktura korygująca
udostępniana będzie w formacie PDF. Oznacza to, że aby móc odczytać plik
zawierający fakturę VAT lub fakturę korygująca Przedsiębiorca winien mieć
zainstalowane odpowiednie oprogramowanie.
VIII.
Uprawnienie do odstąpienia od Umowy
- Klient będący Konsumentem może odstąpić
od umów zawartych na odległość, o których mowa w pkt. V („Umowa”) bez
podania przyczyny poprzez złożenie stosownego oświadczenia w
terminie 14 dni. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie
oświadczenia przed jego upływem.
- Klient może sformułować oświadczenie
samodzielnie bądź skorzystać ze wzoru oświadczenia udostępnianego przez
Sprzedawcę na stronie Sklepu.
- Termin 14-dniowy liczy się od dnia, w
którym nastąpiło dostarczenie Towaru lub w przypadku Umowy o świadczenie
Usług od dnia jej zawarcia.
- Sprzedawca z chwilą otrzymania
oświadczenia o odstąpieniu od Umowy przez Konsumenta prześle na adres
poczty elektronicznej Konsumenta potwierdzenie otrzymania oświadczenia o
odstąpieniu od Umowy.
- Prawo do odstąpienia od Umowy przez
Konsumenta jest wyłączone w przypadku:
- świadczenia usług, jeżeli Sprzedawca
wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został
poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu
świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy;
- Umowy, w której cena lub wynagrodzenie
zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje
kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od
Umowy;
- Umowy, w której przedmiotem świadczenia
jest Towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji
Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
- Umowy, w której przedmiotem świadczenia jest
Towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności
do użycia;
- Umowy, w której przedmiotem świadczenia
jest Towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu
opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze
względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po
dostarczeniu;
- Umowy, w której przedmiotem świadczenia
są produkty, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają
nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
- Umowy, w której przedmiotem świadczenia
są Towary z kategorii „Alkohole”, których cena została uzgodniona przy
zawarciu Umowy Sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po
upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi
Sprzedawca nie ma kontroli;
- Umowy, w której Konsument wyraźnie
żądał, aby Sprzedawca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy
lub konserwacji; jeżeli Sprzedawca świadczy dodatkowo inne usługi niż te,
których wykonania Konsument żądał, lub dostarcza Towary inne niż części
zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo
odstąpienia od Umowy przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do
dodatkowych usług lub Towarów;
- Umowy, w której przedmiotem świadczenia
są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane
w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po
dostarczeniu; dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z
wyjątkiem Umowy o prenumeratę;
- Umowy zawartej w drodze aukcji
publicznej;
- Umowy o świadczenie usług w zakresie
zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu
samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami
rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono
dzień lub okres świadczenia usługi;
- Umowy o dostarczanie treści cyfrowych,
które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie
świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem
terminu do odstąpienia od Umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o
utracie prawa odstąpienia od Umowy.
- W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej
na odległość, Umowa jest uważana za niezawartą. To, co strony świadczyły,
ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w
celu stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonalności Towaru. Zwrot
powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni.
Zakupiony Towar należy zwrócić na adres Sprzedawcy.
- Sprzedawca niezwłocznie, jednak nie
później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o
odstąpieniu od Umowy zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego
płatności, w tym koszty dostarczenia Towaru. Sprzedawca dokonuje zwrotu
płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył
Konsument, chyba, że Konsument wyrazi zgodę na inny sposób zwrotu, przy
czym sposób ten nie będzie się wiązał dla Konsumenta z żadnym kosztem.
Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Klienta
do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Klienta dowodu
jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej,
chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze rzecz od Klienta.
- Jeżeli Konsument wybrał sposób
dostarczenia Towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia
oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu
Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
- Klient ponosi tylko bezpośredni koszt
zwrotu Towaru, chyba że Sprzedawca zgodził się ponieść ten koszt.
IX.
Reklamacje dotyczące Towarów z tytułu rękojmi
- Sprzedawca zobowiązuje się dostarczyć
Towar bez wad.
- Sprzedawca odpowiada wobec Klienta
będącego Konsumentem z tytułu rękojmi za wady na zasadach określonych w
art. 556 – 576 Kodeksu Cywilnego. W stosunku do Klientów będących
Przedsiębiorcami rękojmia zostaje wyłączona.
- Reklamacje
dotyczące Towarów należy kierować na adres Bogusławskiego
34,
na adres poczty elektronicznej: gama31@op.pl, numer telefonu +48 603857103.
- Celem rozpatrzenia reklamacji Klient
powinien przesłać lub dostarczyć reklamowany Towar, jeżeli jest to możliwe
dołączając do niego dowód zakupu. Towar należy dostarczyć lub przesłać na
adres wskazany w pkt. IX ppkt3.
- Sprzedawca zobowiązuje się do
rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni.
- W przypadku braków w reklamacji Sprzedawca
wezwie Klienta do jej uzupełnienia w niezbędnym zakresie niezwłocznie, nie
później jednak niż w terminie 7 dni, od daty otrzymania wezwania przez
Klienta.
X.
Reklamacje w zakresie świadczenia usług drogą elektroniczną
- Klient może zgłaszać Sprzedawcy
reklamacje w związku z funkcjonowaniem Sklepu Internetowego i korzystaniem
z Usług. Reklamacje
można zgłaszać pisemnie na adres: ul.Skryta
15, 07-410Ostrołęka , za pomocą poczty elektronicznej na adres: [handel.ostroleka@op.pl] lub telefonicznie pod
numerem: +48 297645823.
- W reklamacji Klient powinien podać swoje
imię i nazwisko, adres do korespondencji, rodzaj i opis zaistniałego
problemu.
- Sprzedawca zobowiązuje się do
rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni, a gdyby to nie było
możliwe, do poinformowania w tym okresie Klienta, kiedy reklamacja
zostanie rozpatrzona. W przypadku braków w reklamacji Sprzedawca wezwie
Klienta do jej uzupełnienia w niezbędnym zakresie w terminie 7 dni, od
daty otrzymania wezwania przez Klienta.
XI.
Pozasądowe sposoby rozstrzygania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Klient będący Konsumentem posiada m.in.
następujące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania
reklamacji i dochodzenia roszczeń:
- jest uprawniony do zwrócenia się do
stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji
Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy
sprzedaży;
- jest uprawniony do zwrócenia się do
wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie
postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między
Klientem a Sprzedawcą;
- może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie
rozstrzygnięcia sporu między Klientem a Sprzedawcą, korzystając także z
bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub
organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona
Konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów
Polskich). Porady udzielane są pod przez Federację Konsumentów pod
bezpłatnym numerem infolinii konsumenckiej 800 007 707 oraz przez
Stowarzyszenie Konsumentów Polskich pod adresem email
porady@dlakonsumentow.pl;
- złożyć swoją skargę za pośrednictwem
unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem:
http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
XII.
Ochrona danych osobowych
Podane przez Klientów dane osobowe
Sprzedawca zbiera i przetwarza zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz
zgodnie z Polityką Prywatności, dostępną na stronie Sklepu.
XIII.
Postanowienia końcowe
- Wszelkie prawa do Sklepu Internetowego, w
tym majątkowe prawa autorskie, prawa własności intelektualnej do jego
nazwy, domeny internetowej, strony internetowej Sklepu Internetowego, a
także do formularzy, logotypów należą do Sprzedawcy, a korzystanie z nich
może następować wyłącznie w sposób określony i zgodny z Regulaminem.Żaden
element strony Sklepu Internetowego (m.in. teksty, dokumenty, pliki,
układy graficzne, grafiki) nie może być powielany lub rozpowszechniany w
jakiejkolwiek formie lub w jakikolwiek sposób bez zgody Sprzedawcy, chyba
że Regulamin stanowi inaczej lub uprawnienie do dokonywania takich
czynności wynika z przepisów powszechnie obowiązujących.
- Rozstrzyganie ewentualnych sporów
powstałych pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, który jest Konsumentem, zostaje
poddane sądom właściwym zgodnie z postanowieniami właściwych przepisów
Kodeksu postępowania cywilnego.
- Rozstrzyganie ewentualnych sporów
powstałych pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, który jest Przedsiębiorcą
zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym
Regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego, przepisy Ustawy
o świadczeniu usług drogą elektroniczną, przepisy Ustawy o prawach konsumenta
oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
- O wszelkich zmianach niniejszego
Regulaminu każdy Klient zostanie poinformowany poprzez informacje na
stronie głównej Sklepu Internetowego zawierającej zestawienie zmian i
termin ich wejścia w życie. Klienci posiadający Konto zostaną dodatkowo
poinformowani o zmianach wraz z ich zestawieniem na wskazany przez nich
adres poczty elektronicznej. Termin wejścia w życie zmian nie będzie
krótszy niż 14 dni od dnia ich ogłoszenia. W razie, gdy Klient posiadający
Konto Klienta, nie akceptuje nowej treści Regulaminu obowiązany jest
zawiadomić o tym fakcie Sprzedawcę w ciągu 14 dni od daty poinformowania o
zmianie Regulaminu. Zawiadomienie Sprzedawcy o braku akceptacji nowej
treści Regulaminu skutkuje rozwiązaniem Umowy.